perjantai 18. syyskuuta 2015

Vielä kerran ovispohdintoja

Neuroottinen kun olen niin kaivelin roskiksesta kaikki tekemäni ovistestit. Yäk joo, en ole ehkä sieltä terveemmästä päästä tai pakkomielle alkaa kivuta huippuunsa. Tässäpä teillekin kokoelma testejä. Ylhäältä viides on siis kaikista tummin mitä sain aikaiseksi ja se minkä unohdin vessaan puoleksi tunniksi. En muista yhtään kuinka kauan aikaa oli edellisestä vessakäynnistä saati, että olinko juonut kauheasti sinä aikana. No, elän toiveissa, että nuo limat ja muut oireet olivat oikeasti oikeassa ja tuo testi nyt jäi vain jostain edellä mainitusta syystä vaaleaksi. Voihan se olla, että se on testiajan sisällä ollut yhtä tumma ja sitten kuivuessaan vaalennut vähän (tai olen dipannut sitä pissassa liian vähän aikaa, onhan näitä selityksiä). Eihän näitä testejä saisi jälkeen päin näin analysoida. En tiedä mikä aivopieru tänä aamuna tuli. Ajattelinkin nyt jättää testailut toistaiseksi ja katson parin viikon päästä oliko kroppani oikeassa vai ei. Luteaalivaihe kun on yleensä ollut se aikalailla tasan 14 päivää. Ainahan on tietysti mahdollisuus, että kroppa vain yritti ovuloida, mutta ei onnistunut siitä. Kiva vaan kun stressaan asiasta niin paljon, ei auta asiaa. Jos tästä nyt ensi kiertoon vielä päästään niin ajattelin tilata noiden liuskojen kaveriksi jonkin digitaalisen testin. Ja jos jossain kohtaa näyttää, että viiva alkaa näkyä/tummentua niin varmistan sitten digillä. Pelkkää digiä en kyllä voi käyttää, koska saisin tilata niin paljon niitä vaihtopäitä näin pitkässä kierrossa, että menisin konkurssiin. Ei mennä kuitenkaan asioiden edelle ja toivotaan, että tämä kierto toisi tulosta. Ainoa, mitä enää seuraan on tuo kohdunkaulan/napukan muuttuminen. Limat on jo hävinneet. Ihan ei vielä ole kuiva kuiva kausi, mutta melkein. Kohdunnapukan muutoksista tässä olettamani oviksen teinoilla sen verran, että maanantaina ja tiistaina se tuntui vielä aika kovalta, mutta keskiviikko ja torstai oli jo pehmeä ja enemmän auki. Muutenkin limakalvot ovat olleet turpeammat ke ja to ja tänäänkin vielä. Keskiviikkona oli myös aivan uusi juttu eli kohdunkaula tuntui myös jotenkin aristavan (tätä tuli googlailtua, mutta olettavasti liittyi ovikseen, tärähdyskipuun jne., koska meni eilisen aikana ohi). Odottelen nyt vain, että koska se sulkeutuu ja kovettuu sekä nousee, vaikka siis näin synnyttäneellä se ei enää ihan kunnolla kiinni enää menekään. Sitten joskus ennen menkkoja taas vähän laskeutuu ja avautuu. Tietenkin toivon, ettei tätä tulisi, mutta vaikka se vähän laskeutuisikin niin se ei vielä merkitse mitään. Viimeksi kesällä raskauden alkaessa olin varma, että menkat alkaa, koska se laskeutui ja heitinkin sitten melkein kirvestä kaivoon. Mutta sitten kuitenkin testi näytti plussaa.

Raskauden päättymisestä eli tyhjennysvuodosta on vasta oikeasti kulunut 28 päivää. Tuntuu ikuisuudelta, paljon pidemmältä ajalta. Ja mikäli nyt tuntemukseni olivat oikeassa, ovis oli aivan samaan aikaan kuin siinä kierrossa, josta viimeksi raskaus alkoi eli kp26. Jännää. Seuraavat kaksi viikkoa koitan olla stressaamatta ja keskittyä opiskeluun sekä työn etsimiseen (myös stressaavaa, kun ei niitä löydy). Enkä tee liian aikaisin mitään testailuja, vaikka tuolla kaapissa niitä onkin odottamassa. Nyt peukut ja varpaat ristiin, että tämä päättyisi onnellisesti (siis yhdeksän kuukauden päästä ;)).


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti