Liittyi se odotus sitten mihin vaan. Tällä hetkellä en oikein tiedä edes mitä odottaa. Ehkä maanantain verikokeen tulosta tai merkkejä ovulaation lähestymisestä. Eilen saapuivat testitkin postissa. Ei vielä ole järkeä alkaa ovista testaileen, vaikka vuoto onkin loppunut, koska hcg on vielä koholla ja näkyisi varmaan siinäkin testissä. Eikä kyllä ole muutenkaan sellainen olo, että olisi edes lähellä vielä. Googlailin eilen, onko mahdollista että ovis tulisi, vaikka hcg:tä olisi vielä elimistössä ja kyllä se ilmeisesti on mahdollista, mutta ei jos sitä on liikaa. Pieni määrä hcg:tä saattaa tehostaa keltarauhashormonin toimintaa ja sen takia ilmeisesti raskaaksi tuleminen on suhteellisen yleistä heti keskenmenon jälkeen ja myös saattaa irrota useampi munasolu, joten edes yhden hedelmöittyminen ja kiinnittyminen on todennäköisempää. Lisäksi kohtu on luultavasti verekkäämpi ja limakalvo paksumpi edellisen raskauden jäljiltä. Tässä siis joitakin hieman tieteellisempiä perusteluja, miksi raskaus alkaa usein heti pian keskenmenon jälkeen. Toiveet on edelleen todella korkeella, että uusi raskaus alkaisi pian. Sen takia tuosta oviksen bongaamisesta on tulossa lähes pakkomielle. En ainakaan halua missata sitä. Stressaan jo valmiiksi kaikkea mahdollista, kuten että ollaan miehen kanssa eri paikoissa oviksen aikaan tai muuta vastaavaa. Syksy on hirveän kiireistä aikaa. Miehellä alkaa viikonloppuisin koulutus toisessa kaupungissa ja lisäksi on kaikkea muuta menoa. No täytyy varmaan houkutella mies puuhiin aina ennen kun lähtee parin päivän reissuun, ihan varmuuden vuoksi.
Ollaan menossa taas mökille. Neiti on saanut jostain flunssan, kun alkoi tänään nenä valua ja on ollut vähän kiukkuisuuttakin. Istuisi vain sylissä katsomassa piirrettyjä tai kirjoja lukemassa. Päikkäritkin jäi lyhyeksi nenän tukkoisuuden takia. Tiedossa siis muutama yö heräilyä enemmänkin. Se on nuo harrastukset kun alkaa niin heti alkaa pöpöt kiertää. Koko kesänä ei ole ollut kipeänä, kun ei ole ollut muiden lasten kanssa niin paljon tekemisissä.
Loppuun kuva vielä siitä eilen aamulla tehdystä testistä. Se oli vaaleampi kuin muistin tai sitten kuva vääristää taas. Testi siis pregcheck eli ei erityisen herkkä testi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti