maanantai 31. elokuuta 2015

Vauvamahojen kokoontumisajot

Muistan ennen ensimmäistä raskautta vauvakuumeissani kokeneeni muutaman kerran ikävän kateuden piston tai vastaavan nähdessäni jonkun orastavan vauvamahan. Ajatus, että tuokin miksei minä kävi pari kertaa mielessä. Sitten onneksi testi näytti yllättäen plussaa ja ne ajatukset jäivät. Nyt tilanne on aivan eri ja vauvamahojen näkeminen tällä hetkellä ahdistaa ja haluisin vain päästä pois niiden läheltä, mutta eihän se ole mahdollista. Kaupassa täytyy käydä ja muskarissa ja muutkin harrastuksen alkavat pian. Tänään muskarissa sain todella tehdä töitä etten päästänyt tunteita täysin valloilleen. Laskin, että ryhmän 11 paikalla olleesta äidistä ainakin neljä on raskaana. Eniten ehkä tänään kateutta ja kipeitä ajatuksia aiheutti, kun tajusin tämän neljännen odottajan. Hänellä maha on vielä niin pieni, että ei varmaan suurin osa edes huomaa vielä, mutta minä huomasin. Sivusta rypytetty odotuspaita ja alla äitiyshousut, kyllä tarkkasilmäinen huomaa. Ehkä tämä iski niin pahasti, koska olisin varmaan itse samannäköinen hyvin pian, jos kaikki olisi mennyt niin kuin kuuluisi. Toivottavasti tämä ahdistus ja kateus ja muut ikävät tunteet menevät pian ohi. En pidä niistä enkä itsestäni kun tunnen niin ja tulee jotenkin syyllinen olo. Mistä minä tiedän mitään muiden tilanteesta eikä heidän raskautensa ole minulta pois. Sitä vain niin kovasti haluaisi olla heidän tilallaan tai tilassaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti