tiistai 4. elokuuta 2015

Neuvoloita

Pääsin viimein eilen neuvolaan läpi ja sain heti tälle päivälle ajan. Oli vain nopea käynti ennen neidin 18kk neuvolaa. Siitä kohta lisää. Otettiin vain verenpaineet ja paino. Sain melkein sydärin kun kävin vaa'alla. Painan lähes niin paljon kuin viimeisilläni raskaana. Miten näin on päässyt käymään? Oikeasti ei mahdu kaaliin. Syön suht terveellisesti, herkuttelen vähän. Elän normaalia elämää, ainoa mikä on keväästä saakka ollut vähemmällä on liikunta. Salille on pakko lähteä. Uusin kortin heti ensi viikolla, kun palaavat lomilta. Kassapalvelut ovat olleet paikallisella salilla pari viikkoa lomilla ja sisään pääsee vain ladatulla avainkortilla. Olin myös iloisesti yllättynyt, että on taas sama terkka kuin ekallakin kerralla. En tiedä miksi nimeä ei ollut netissä. Terkka kyseli vointia, kuukautiskierrosta jne. Normisettejä. Lasketuksi ajaksi tuli menkkojen perusteella 25.3, mutta se tulee kyllä muuttumaan. Itse katselin netin laskureilla epäilemäni oviksen mukaan ja sain 5.4. Tosiaan varattiin myös lääkäriaika ja ultra taas, jei. Taitaa täällä neuvolassa olla tapana tuo varhaisultra. Se on 18.8. ja sen perusteella terkka sitten laittaa lähetteen nt-ultraan. Täällä on nykyään labrajutut muuttuneet ja täytyy itse varata kaikki ajat. Vaikka kaikki jutut periaatteessa oli tuttuja, tuli sellainen olo, että en enää muista ollenkaan mitä kaikkia juttuja pitääkään tehdä ja missä vaiheessa. No, parin viikon päästä on lääkäri sitä ennen ei kait mitään tarvikaan tehdä. Nyt pitäisi vain koittaa kestää sinne ultraan saakka. Olo on kovin oireeton. Välillä unohdan koko raskauden. Pelkään, että syön vaikkapa jotain kiellettyä tai jotain kun en vain muista koko asiaa kun on tekemistä ja muuta ajateltavaa niin paljon. Aika varmaan kyllä menee paljon nopeampaa kun ensimmäisellä kerralla. Oireettomuuden takia tekisi mieli käydä ostamassa pari testiä vielä ja katsoa mitä ne näyttävät. Jäänyt niin kaihertamaan ne davidin kökkötestit. Miten voi näyttää niin hailua vaikka cb digi näytti raskaana 2-3. Vatsakrampit on toistaseksi hellittäneet. Nännit ovat ihan vähän arat. Ehkä jotain pientä ruokahaluttomuutta tai ei vaan tee mitään mieli (paitsi ehkä jotain herkkuja, joita välttelen). Lauantaina Korkeasaaressa tuli yhtäkkiä kauhea huono olo. Oltiin menossa syömään eli johtui varmaan alhasista verensokereista. Tuli ihan puskista kamala heikotus/teki pahaa ja vatsassakin kiersi. Varmaan olisi pitänyt juoda enemmän ja mennä syömäänkin aiemmin, mutta ei sitä malttanut. Reissu meni muuten hienosti. Neiti jaksoi koko pitkän päivän ja oli kiinnostunut eläimistä. Ehkä noita oireita tuosta tulee lisää. Omien laskemien mukaan kuitenkin vasta kuudennella viikolla mennään. 

Neidin neuvolasta vielä. Tytsä oli oikein edukseen neuvolassa ja esitteli hienoja taitojaan ja puhui ja ystävystyi terkan kanssa (eri terkka kuin mulla, ja sijainen). Neiti kasvaa omalla käyrällään nätisti. Painoa oli 13,5 kg ja pituutta 87cm. Meillä kyllä käytetään jo jopa 110cm vaatteita (suurin osa 92/98). Neiti on varmaan vaan sen mallinen, pitkä selkäinen ja toisaalta vatsassakin löytyy pyöreyttä, että pituutta menee siihen, housuista kun menee vielä 80cm koot. Oli tylsä ja pitkä neuvola kun käytiin läpi niitä voimavara kyselyitä ym. Ehkä niistä jollekin on hyötyä, mutta itsestä tuntuu ajan haaskaukselta kun kaikki on hyvin.

Nyt nukkumaan. Lähden aamulla parhaan ystävän luo kylään ja neiti menee mummulaan niin saadaan rauhassa höpistä pitkästä aikaa. Ai niin, neiti kömpii joka yö meidän väliin nukkumaan aamuyösti. Taisi se eka yö olla joku poikkeus... Noh ei mua haittaa kun kuitenkin vasta opetellaan ja onhan tyttö vasta 1,5v. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti