maanantai 24. elokuuta 2015

Polilla aikaa kuluttamassa

Kaikki on mennyt yllättävän helposti ja joutuisasti. Hieman jouduin olemaan tiukkana ja vaatimaan, että asiat tehdään ehdottamallani tavalla. Hoitaja olisi vain ollut lykkäämässä heti nappia naamaan kun aamulla tulin. Mutta sain puhuttua itselleni ultran ensin. Kävin ihan ensin labrassa antamassa vähän verta ja pissanäytteen. En tiennyt moisista mitään ennen aamua. En ymmärrä miksi täytyi verestä katsoa veriryhmä ja vasta-aineet, onhan täällä nyt pakko näkyä tiedoissani veriryhmä kun olen synnyttänyt täällä ja siis jo saanut silloinkin tuon rh-neg immunoglobuliini rokotteen, koska olen miinus veriryhmää. Kuulemma pissanäytteestä katsotaan klamydia, kaikilta. Kummallista.

Pääsin sitten aika pian lääkärin luo ja ultrattiin. Kohtu oli tyhjentynyt todella hyvin, vain jotain pientä oli enää kohdunkaulassa tulossa ja tietenkin paksut limakalvot. No, lääkäri sitten sai kuitenkin suostuteltua, että otan nuo kaksi cytotekkiä kuitenkin varmistamaan ettei varmasti mitään kalvon palasta jäisi (ihan niin kuin se ei silti olisi mahdollista). Suostuin hyvin pitkin hampain vain siksi, että lääkäri sitä suositteli. Hoitajan kanssa vielä jonkin aikaa juteltiin kivusta ja lääkkeistä ja sain panacodin sekä 600mg buranan. Puolen tunnin päästä sitten cytotecit. Sen jälkeen otin vielä toisen panacodin. Tähän mennessä ei ole ollut mitään kipuja. Cytotekeista on 2 tuntia ja särkylääkkeistä 2,5 tuntia. Hoitaja lupasi päästää pian kotiin. Soitin miehellekin ettei tarvitse tulla hakemaan, koska olo on ihan hyvä ja selviän kyllä bussilla kotiin. Hoitajan kanssa juteltiin tuossa ja varmaan tosiaan kipuja ei siksi ollut, koska kohtu on jo tyhjä ja särkylääkkeet tehosi hyvin, koska en juurikaan käytä särkylääkkeitä. Hoitaja myös sanoi, että vaikka suositellaan odottamaan yhdet kuukautiset niin ei ole pakollista, siksi että lääkkeellinen tyhjennys on hellempi kuin kaavinta eli suositus on jäänyt niiltä ajoilta kun kaavintaa käytettiin enemmän ja että uuden raskauden viikot helpommin laskettavissa. Ei uusi raskaus ala, jos kroppa ei ole siihen valmis. Verikokeisiin pitää varata aika parin kolmen viikon päähän ja silloin hcg pitäis olla alle 500 (kuulosti paljolta).

Lopullinen tyhjentyminen tapahtui varmaan viime yönä. Ällövaroitus! Heräsin aika kipeisiin menkkajomotteluihin kahden aikoihin yöllä. Jonki aikaa siinä sängyssä pyörin ja mietin kävisikö ottamassa särkylääkkeen, mutta menin sitten vessaan. Pöntöllä hetken pinnistelin ja oli ihan niin kuin minisupistuksia ehkä voimakkuudeltaan vähän normimenkkojen ekan päivän kramppien tujummat versiot. Sitten pönttöön tipahti aika iso klöntti ja jotain muutakin lorahti. Köntti oli ihan kiinteä, ei hyytymä ja oli jotain vaaleatakin joukossa. Se oli ehkä noin peukaloni kokoinen ja sen verran utelias olin, että laitoin hiustenvärjäyspaketista jääneen hanskan käteen ja katselin vähän tarkempaan (tiedän, ällöä). Siitä tiedän, että oli kiinteä. Luulen, että se oli istukka. Tuon köntsän jälkeen kivut hellitti vähän ja menin sänkyyn. Kävin vielä jonkin ajan kuluttua uudestaan istuskelemassa vessassa, mutta ei sieltä mitään tullut ja kivutkin lakkasivat. Sitten nukuinkin kellon soittoon saakka.

Kaiken kaikkiaan ajattelen, että pääsin tästä aika helpolla. Nyt vain sormet ja varpaat ristiin, että ei tule mitään tulehduksia ym ja vuotokin loppuisi pian, että pääsisi elämässä eteenpäin ja lopullisesti tämän koettelemuksen yli. Ja tietenkin uuden raskauden alulle ja mieluiten hyvin loppuun saakka.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti