Tänään on ollut suht normaali olo. En ole itkeskellyt enkä muutenkaan ollut enää niin muissa maailmoissa kuin kolme päivää muuten. Totta kai asia on pyörinyt mielessä ja on tullut paljon googlailtua taas kaikkea. Otin päivällä mifegynen. Sillä ei ole vielä ollut mitään vaikutusta. Ei tullut edes mitään kuvotusta tai mahakipuja, mitä mainittiin. Ennen tabletin ottamista, jo aamupäivällä, alavatsaa ja selkää poltteli hyvin supistusmaisesti. Elättelenkin vähän toiveita, että ihan spontaani keskenmeno tekisi tuloaan. Olisi niin paljon omalle mielelle helpompaa kuin nuo cytotecit. Voi siis olla, että niitä silti joutuisi ottamaan ja maanantaina joka tapauksessa menen sairaalaan. Siellä lupasivat ultratakin ennen kuin päästävät kotio ja katsovat, että kohtu on tyhjentynyt. Pelkään cytotecien vaikutusta erityisesti siksi, että oksitosiiniin kehoni reagoi hyvin voimakkaasti ja tämä on hieman saman tapainen lääke. Omaa mieltä helpottaa toisaalta myös se, että näin varhaisilla viikoilla ja lisäksi tuulimunan ollessa kyseessä ei ole hirveästi raskausmateriaalia, mitä tulla ulos, joten voi olla että pääsen sairaalasta nopeastikin pois. Yleensä kivut helpottavat, kun kaikki on tullut ulos. Näin olen lukenut. Ystäväni ei saanut töitään järjesteltyä niin, että pääsisi seurakseni, joten voi olla, että menen maanantaina sinne aivan yksin. Ehkä mies sitten tulee kun pääsee omista töistään niin edes hakemaan. Ainakaan en voi itse ajaa kotiin, jos olen saanut voimakkaita kipulääkkeitä. Aamulla voin mennä bussilla, se ei ole ongelma. En kuitenkaan halua bussilla yrittää kotiutua, koska en yhtään tiedä mikä on olotila ja kuinka paljon esimerkiksi on vuotoa ym. Täytyy muistaa ottaa puhelimen laturi ja ehkä jotain luettavaa mukaan, jotta aika kuluisi, jos en siis kieriskele kivuissa lattialla... Hope not.
Olen paljon googlaillut raskautumista keskenmenon/tuulimunan ja tyhjennyksen jälkeen. Hirveän monet ovat todella nopeasti tulleet uudestaan raskaaksi. Ilmeisesti tähän on jokin ihan tieteellinen selityskin. Olen myös miettinyt pidetäänkö me edes sitä yksien kuukautisten suositustaukoa. Monet eivät ole pitäneet ja kaikki on mennyt ihan hyvin. Ymmärrän sen, jos kyseessä on kaavinta niin on hyvä kohdun antaa parantua siitä. Jos kuitenkin tyhjennys sujuu hyvin eikä verikokeissa muutaman viikon päästä ole enää hcg koholla niin en näe syytä, miksi odottaa. Siis jos kaikki menee hyvin eikä tule mitään komplikaatioita. Ajattelinkin tilailla kasan ovistestejä ja koittaa metsästää sitä jälkivuodon loputtua. Taidan luottaa tässäkin omaan kroppaani. Jos tuntuu hyvältä niin teen niin ja jos ei niin sitten odottelen kuukautisia. Jostain syystä ei hirveästi pelota uusi tuulimuna tai keskenmeno tässä kohtaa vielä (onkohan maanantaina eri fiilis?) ja haluaisin vain mahdollisimman pian alkaa yrittämään. Olen ymmärtänyt, että tuo yhdet kuukautiset on lähinnä sen takia, että laskettu aika olisi helpompi määrittää ja tietenkin kaavinnan kohdalla se on myös kohdun toipumiseen liittyvä. Minä olen menossa joka tapauksessa varhaisultraan, jossa laskettu aika tarkennetaan, joten en näe siinä ongelmaa. Tällä paikkakunnalla varhaisultraan pääsee ihan meidän neuvolassa eikä maksa mitään. No mutta nämä ovat vasta tällaisia suunnitelmia, joita olen miettinyt omassa päässäni helpottaakseni omaa oloani.
Olen myös tehnyt suunnitelmia tässä odottelun lomassa siis kropan fyysisen palautumisen ym. aikana. Aion nyt yrittää tosissani sitä painonpudotusta uudestaan. Ensi viikolla kunhan maanantaista tokenen, aloitan taas dieetin. Lisäksi otan jonkin tiukan kunto-ohjelman, kunhan oma olo sen sallii. Tavoitteeni olisi nyt saada oikeasti se ylimääräinen 10kg pois ja pitää se pois. Myös mahdollisen raskauden jälkeen. Ensi viikolla ilmoittaudun myös avoimeen yliopistoon. Täytyy myös taas selailla työkkärin sivuja, jospa sieltä löytyisi jotain mihin voisi laittaa hakemusta, vaikka en kyllä pidä töiden saamista kovin todennäköisenä. Nyt täytyy mennä syömään iltapalaa ja nukkumaan. Jännityksellä odotan, mitä viikonloppu tuo tullessaan. Monilla on reilun vuorokauden kuluessa mifegynen ottamisesta alkanut jonkinlainen vuoto. Sitä odotellessa...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti