torstai 9. huhtikuuta 2015

Nettiostoksilla

Eilen tilasin sitten setin ovistestejä ja r-testejä. En tällä kertaa enää niitä Davidin testejä, koska niistä en paljon hyvää lukenut. Tällä kertaa kokeilen Sofin testejä. Saa nähdä miten tuo oviksen metsästäminen onnistuu, kun ekaa kertaa sitä testailen. Testailu on muuten jotenkin addiktoivaa. Tein ennen menkkojen alkua muutaman testin, vaikka oikeasti en enää uskonut edes siihen mahdollisuuteen. Kaikki oireetkin kerran katosivat enkä saanut edes kuvittelemalla mitään enää aikaiseksi. Lisäksi googlailin tuhruilua, plussan näkymistä ym. typerää. Täytyy varmaan myöntää pikku hiljaa itselleenkin, että toivon raskautta enemmän kuin haluan oikeasti myöntää. Koitan kuitenkin olla tekemättä touhusta pakkomielteistä, erityisesti koska mies tuskin on siinä veneessä. Ja voi olla, että tätä kiertoa ei välttämättä päästä edes hyödyntämään, koska mies on kuukauden verran viikot toisella puolella Suomea töissä tuossa kuun vaihteessa.

Testailun aloittamiseen on kuitenkin vielä melkein pari viikkoa, koska jos kierto on edes lähellä sitä normaalia +-35päivää niin ennen kp15 tuskin kannattaa aloittaa. Koitan saada nuo testit riittämään ainakin pariin kiertoon niin en halua 10 enempää käyttää yhdessä kierrossa. Vaikka on ihan kiva, että menkat ei kovin usein ole, niin tälläinen pidempi kierto on kyllä ärsyttävää odottelua eikä vuoteen mahdu niin paljon yrityskertoja kuin lyhemmällä kierrolla.

Toivon tosiaan, että tuo tämän kierron tuhruttelu ei ole tullut jäädäkseen, koska se ei mielestäni voi olla hyvä asia. Aiemmin kun ei mitään sellaisia ole ollut. Paljon löysin aiheesta keskusteluja ja ilmeisesti on aika yleinen ongelma. Tuhruilu ennen menkkoja voi olla oire keltarauhasen vajaatoiminnasta eli se ei toimi oikein eikä tuota tarpeeksi progesteronia, jolloin kohdun limankalvo alkaa haurastua ja valua pois ennen aikojaan. Mikä tietenkään ei ole hyvä asia ajatellen alkion kiinnittymistä ja raskauden jatkumista. No, mutta ei mennä asioiden edelle. Edelleen uskon, että kiertoni on aika hyvällä mallilla nykyään ja suht säännöllinen. Lisäksi ovulaatio on melko helposti tunnistettavissa, kun vain luottaa omiin tuntemuksiinsa ja haluihinsa. Lähinnä nuo ovistestitkin tilasin vain varmistaakseni omat tuntemukseni. Kun tästä saan oman stressitason vielä laskemaan, kunhan saan tämän gradunhomman tehtyä niin uskon kaiken taas asettuvan uomiinsa ja hormonitkin ehkä vähän tasoittuvat.

Eikä oikeasti raskaudella ole mikään kiire, kun vain vielä itsekin saisi tuon sydämen mukaan tähän järjellä ajatteluun. Ei olisi huono juttu, jos ehtisin olla töissäkin jonkin aikaa tässä välissä. Se tekisi ihan hyvää meidän taloudellekin. Jostain pitäisi nyt etsiä sitä rentoa ajattelua ja kiireettömyyttä tämän asian suhteen. Järki ja sydän ei vaan tahdo asettua samaan uomaan tässä naisessa useinkaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti