Miten voikin olla niin vaikeaa sivunumerointi gradussa. Edes mies, joka on lähellä tietokonenörttiä, ei osannut niitä laittaa. Käytössä on siis openoffice ja sivunumerot pitäisi laittaa alkamaan vasta neljänneltä sivulta kun ensin on kansilehti, tiivistelmä, ja sisällysluettelo, mutta eipä onnistu ei... Jotain muutakin hämärää tuossa on nyt käynyt, koska edes normaalisti ei enää niitä saa vaan kun yrittää lisätä niin lukee vain sivunumerot siinä kohdassa mihin numero pitäisi tulla. Kandin kanssa ei ole tätä ongelmaa kun se palautetaan tulostettuna niin voi tehdä vain omat tiedostot noille alun jutuille ja liiteille. En enää tiedä itkeäkö vai nauraa parin viikon päästä pitäisi saada viimeistään nuokin jutut kohdilleen. Täytyy varmaan mennä koululle koittamaan wordilla sitten viimeisenä.
Neiti 1v. on kova ulkoilemaan ja haluaa ulos heti aamusta. Täytyykin koittaa varoa käyttämästä ulos sanaa ennen kuin on oikeasti menossa, muuten tulee kiukku. Viime aikojen koetus vaan on ollut tuo pukeminen. Miten se voikin olla niin inhottavaa kun joutuu kaikki kuravaateet ym. pukemaan, vaikka ulkoilu on niin kivaa. Yritä siinä nyt sitten pukea jotain vetelää spagettia, joka huutaa pää punaisena. Siinä on aika hiki niin neidillä kuin äidilläkin ennen kuin ollaan ovesta pihalla. Naapuri lahjoitti viime viikolla pienen kolmipyöräisen, jossa on työntökahva ja sepä onkin maailman kivoin juttu. Eilen meinasi tulla sota, kun piti lähteä kauppaan ja näki pyörän pihalla. Neidillä riittää omaa tahtoa jo nyt aikalailla. Viime aikoina korkea kimeä kitinä ja vikinä on ollut seurana usein kun jotain tekee mieli eikä kukaan ymmärrä. Nykyään osaa kyllä ottaa sormesta kiinni ja viedä eri paikkoihin ja osoittaa mitä haluaa (joskus kyllä silti jää epäselväksi). Neiti on kyllä perinyt (jostain kummasta) myös aikas kärsimättömän luonteen. Jos ei välittömästi ilmesty ruokaa pöytään tai iltamaitoa niin hyvin dramaattinen "itku" alkaa. Odotan vaan sitä lattialle heittäytymisvaihetta...
Meillä myös pihaa tuunattiin taas viikonloppuna, kun toinen naapuri lahjoitti hiekkalaatikon kehyksen niin sille tehtiin paikka, vielä pitäisi vain saada hiekkaa. Ämpärit ja lapiot on hirveen mielenkiintoisia. Kunpa vain tulisi niin lämmintä ettei tarvitse tumppuja niin saisi paremmin kiinni. Muutenkin olisi mukavampaa ettei tarvitse niin paljon vaatteita niin ehkä kiukuttelukin helpottaisi. Lisäksi hommasin polkupyörään istuimen taakse. Sitäkin testattiin eilen kun mies sai asennettua sen. Vielä tarvitsisi käydä hakemassa kypärä. Tässä kohtaa ilmenee pieni moraalinen ongelma, nimittäin itselläni ei ole koskaan ollut kypärää pyöräillessä. Jossain kohtaa jopa kävin sovittelemassa niitä kun enemmän ajelin kaupungissa ja vähän pelotti autojen seassa, mutta lopulta se jäi kuitenkin kauppaan. Tuntuisi tavattoman typerältä hommata vain neidille kypärä, mutta ei itselle (minkä kuvan sekin antaisi kun ajelisi kylillä). Sitten taas lapsen turvallisuus on itselle tärkein, joten kypärä on pakko... Kaipa sitä on vain itsellekin se kypärä hommattava.
Tällä hetkellä kp9 menossa. Ensi viikolla varmaan aloittelen tuon ovistestailun. Ehkä kp13-15 tienoilla. Viimeksi kun epäilen tosiaan oviksen olleen siinä kp17 niin ei sitten ainakaan pääsisi livahtamaan ohi. Täytyy seurailla vähän noita limojakin, vaikka vaihtelu ei mulla ole niin suurta, mutta kuitenkin huomattavaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti