tiistai 31. maaliskuuta 2015

Hätähousu testaa

Jep, näin oon tehnyt ja puhdasta negaa näyttää vielä. En tiedä, miksi testailin enkä edes aamupissasta. Olo on vain jotenkin niin outo tai ei outokaan, mutta jotain määrittämätöntä. Välillä rinnat on jännästi kipeät. Kirveltää vähän niin kuin maidonnousun aikoihin. Tulee joskus myös niitä maitotippoja. Alavatsallakin on jotenkin outo tunne. Voisipa hypätä pari viikkoa ajassa eteenpäin niin saisi varmuuden. Katselin tuossa edellisen raskauden ajalta merkintöjä puhelimesta ja lueskelin blogia. Niiden mukaan olen plussannut ehkä pari viikkoa hedelmöittymisen jälkeen. Epäilisin, että hedelmöittyminen tapahtui sillon 17.-18.5. kun olimme reissussa ja plussatestin tein 15 päivää myöhemmin eli 7.6. Ja silloinkin oli noilla liuskoilla aikas haalea vaikkakin selkeä plussa. Olin myös unohtanut, että olin myös testannut aikasemmin eli reilua viikkoa ennen plussatestiä ja silloin oli vielä nega. Oireita on ollut kuitenkin  jo noin viikon päästä mahdollisesta hedelmöittymisestä, menkkajomotusta, rinnat kipeet ja finnejä. Nyt kyllä  ei ole ainakaan finnejä näkynyt. Miksi pitää olla näin turkasen malttamaton. Toisaalta edellisissä kirjoituksissa myös on oireet käyny välillä poissa ja tulleet takaisin. Ja jännin juttu eli olin mainunnut vasemman rinnan olevan kipeämpi ja näin on myös nyt ja vain siitä on tullut niitä maitotippoja itsestään.

Itseasiassa mies sai pääni vielä enemmän sekaisin kun sunnuntaina kommentoi, että jospa tuo tissin vuotaminen on merkki, että oon raskaana... Viimeksi oli kommentoinut jalkojen turvotusta noin viikko heldelmöittymisen jälkeen samalla lailla! Mikä olisi todennäköisyys, että mies jotenkin alitajuisesti tietäisi/vaistoaisi tällaisen? Outoa... Ja sitten tietenkin piti asiaa googlailla ja tosiaan joillekin synnyttäneille ja imettäneille naisille voi jo alkuraskaudesta alkaa tulla maitoa. Tällä hetkellä vain miettii, että kuvittelenko vaan kaiken vai onko oikeesti jotain oireita. Toisaalta kun ei sillä ole niin paljon väliä itselle, että onko vaiko ei raskaana niin miksi oireita kuvittelisi? Vai kertooko se, että jotenkin alitajuisesti oikeasti toiveet on paljon suuremman kuin myönnän? Ehkä, mutta mielestäni ei. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti