tiistai 8. joulukuuta 2015

Ovistesti raskaustestinä

Ajattelin nyt tehdä tällaisen informatiivisen pläjäyksen, jos joku googlen kautta etsii tietoa asiasta, koska itseä ärsyttää sekavat palsta ym. tiedot. Koitan olla lyhyt ja ytimekäs. Eli tosiaan testasin nyt kolmena päivänä ovistesteillä raskautta ja toimiihan ne, MUTTA tosiaan kaikkialla kun toitotetaan (esim vauva- ja kakspluspalstat), että ovistestin pitäisi olla yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva raskautta testatessa, samoin kuin ovista testatessa niin se EI PIDÄ PAIKKAANSA. Tai saattaa pitää, jos testaa vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä tai myöhemmin. Omalla kohdallani homma meni siis näin.

Odottelin menkkoja vasta keskiviikolla tai torstaille eli dpo 14-15. Sunnuntaina oli dpo 11 ja silloin one stepin ovistestiliuska näytti aamupissasta aivan haaleaa viiva, sellaista etten edes kuvaa viitsinyt alkaa ottaa, koska siinä ei olisi luultavasti näkynyt sitäkään vertaa kun paljaalla silmällä juuri ja juuri erotin. Samaisesta aamupissasta tehty clearbluen digitaalinen raskaustesti näytti siis raskaana 1-2.

Maanantaina aamupissistä dpo 12 tein hymynaamaovistestin eli clearbluen digitaalisen ovistestin, johon tuli hymynaama ja viivat olivat LÄHES yhtä tummat, mutta eivät kuitenkaan yhtä tummat saati testiviiva tummempi. Illalla päätin sitten vielä dippailla viimeisen one stepin ovisliuskan ja edelleenkään siihen ei tullut läheskään yhtä tumma viiva.

Tänään aamulla eli dpo 13 päätin sitten vielä koittaa uudestaan hymynaamatestillä, koska tilaamani raskaustestit eivät vielä tänäänkään tulleet enkä ollut kaupassa viitsinyt käydä. Nyt aamupissistä sain saman vahvuiset viivat siihen ja tietenkin hymynaaman. Pakko oli kuitenkin vielä käydä hakemassa tänään apteekista sitten apteekin oma testi se ultra eli herkkä versio ja siihen sain sitten päiväpissasta kolmen tunnin vaivalloisella pidättelyllä oikein kivan viivan, että kyllä olen raskaana.

Eli toisin sanoen älkää uskoko palstaviisauksia vaan testatkaa itse, sillä haalea ja vahvistuva viiva voivat merkata ovistestissä myös raskautta ennen menkkojen alkua. Tämä riippuu varmasti myös jokaisen naisen hormoneista sekä testien herkkyydestä. Tällainen testiaddikti ei mitenkään voi näiden pienten oireiden kanssa odottaa menkkojen alkamispäivää vaan pakko on alkaa dippailemaan jo muutama päivä ennen menkkojen oletettua alkua. Olen myös aivan vakuuttunut, että netistä (halpatesti, kotitesti, mammaksi) ostetut muka 10 herkyyksiset testit eivät oikeasti ole kuin korkeintaan 25 herkyyksisiä, jos sitäkään. Omalla kohdallani parhaiten on toiminut clearbluen digiovistesti, vaikka sen herkkyys ei pitäis olla kuin 40. Loppuun vielä kuvamateriaalia/todisteita omista testailuistani.
 Eilisiltainen one step ovistesti.                           

 Tämän aamuinen hymynaamaovistestin sisältö.

Ja loppuun vielä apteekin oma r-testi, herkkyys 10.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti