Nyt on tauonpaikka täältä blogimaailmasta. Yritän pakottaa elämäni nyt muille raiteille, on pakko keskittyä muihin asioihin ennen kuin oma jaksaminen loppuu. Yritän irrottautua hetkeksi tästä hieman pakkomielteisestä touhusta. En käy edes lukemassa muiden blogeja ja poistan bloggerin puhelimesta. On vain pakko alkaa ajattelemaan muita asioita ja koittaa saada jotain mielekkyyttä tähän elämään.
Sain viimein myös miehelle juteltua vähän tästä ahdistuneisuudesta ja tyytymättömyydestä. Täytyy tehdä jokin konkreettinen viikkosuunnitelma, jossa on tietty määrä tekemistä ja touhua ja suunnitelmia. En saa enää istua puhelin kädessä koko päivää lueskellen milloin mitäkin. Silloin kun olen neidin kanssa, olen myös läsnä. Facebookin käyttöä rajoitan myös vain pariin kertaan päivässä. Telkkariakin katson ihan liikaa. Täytyy lähteä mieluummin ulos, vaikka siellä vähän kurja ilma olisikin, mutta kyllä se piristää. Omaa aikaa ja liikkumista. Jospa sillä saisi vähän mieltä piristettyä. Ja tietenkin työt parina päivänä. Aikuista seuraa ja muita ihmisiä, ehkä sekin auttaa.
Sitten pieni paljastus... Tein netissä masennustestin. Ja sain tulokseksi 14 pistettä. En oikein tiedä mitä ajatella. Siinä kehoitettiin ottamaan yhteyttä lääkäriin, koska noin joka kolmannelle yli 12 pistettä saaneelle tulee diagnoosiksi masennus. Ehkä jo se, että mietin olenko masentunut ja tarvitsisinko ammattiapua tilanteeseen, olisi jo syy ehkä hakea apua. Jotenkin kynnys on kyllä aika suuri. Periaatteessa minulla ei ole mitään hätää. Ulospäin varmaan näyttää, että kaikki on ihan hyvin. Ei mieskään ollut tajunnut, että vieläkin mietin kaikkea. Olen aika hyvä näyttelemään. Jotenkin koen vieraaksi ajatuksen mennä juttelemaan jollekin vieraalle ihmiselle. Ehkä nyt vielä seurailen tilannetta ja jos tuntuu, että nämä nykyiset muutokset eivät auta olotilaan niin harkitsen sitten uudestaan.
Jään nyt määrittelemättömäksi ajaksi tauolle, en kirjoita enkä lue vaan yritän keskittyä tähän oikeaan elämään ja omaan hyvinvointiini ja löytää iloa sekä onnellisuutta niistä asioista, mihin pystyn vaikuttamaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti