tiistai 30. kesäkuuta 2015

Viimein valmis

Pitkään odotin, mutta viimein eilen tuli paperit postissa. Nyt olen ihan virallisesti valmis filosofian maisteri, kääntäjä ja aineenopettaja. Kääntäjän hommia tuskin tulen koskaan tekemään, ei sillä nykyään elä tai ei ainakaan sillä mihin olen suuntautunut. Opettajan työt minua enemmän houkuttavat, mutta saa nyt nähdä miten niitä löytyy. Suurin osa opettajan hommista on ollut haussa jo keväämmällä. Voin kyllä tehdä muitakin töitä, mutta olisi kiva löytää sellaista mihin on koulutettu ja tietenkin parempi palkka kuin joissain aiemmissa hommissa, joihin ei koulutusta tarvitse, on aina kivempaa. Pitäisi ilmottautua nyt työkkäriin tai mikä lie TE-toimisto nykyään onkaan ja sitten hakea työttömyyspäivärahaa, että edes jotain saisi vähän perheen talouden tukemiseen ennen kuin jotain töitä löytyy. Pari hakemusta olen tässä jo laittanutkin. Saa nyt nähdä tuleeko niistä mitään, ei ihan omaa alaa, mutta läheltä.

Kirjoittelu on parin viikona aikana jäänyt kun ei ole ollut mitään ihmeempiä kerrottavaa. Menkat tuli ja meni. Ovis on varmaan ensi viikolla. En ole tilannut mitään testejä enkä nyt stressaile asiasta enempää. Tutkailen taas limoja ja luotan womanlogiin eiköhän sillä saada tarpeeksi tarkka ajoitus. Ja jos ei tärppää niin no worries, keskityn työn etsimiseen ja yritän nauttia tytön kanssa touhuilusta vielä kun voin. Täytyy kyllä myöntää, että kaipaan jo työelämään ja aikuisten pariin. Ei minusta ole miksikään kotiäidiksi pidemmän päälle, kyllä tämä reilu vuosi riittää. Tästä on aiheutunut pientä morkkista viime aikoina, mutta siitä enemmän ehkä toisessa postauksessa joskus.

Täksi viikoksi on paljon kivoja suunnitelmia. Torstaina mennään siskoa katsomaan, perjantaina toiseen kaupunkiin ystävän luo ja lauantaina serkun 30v juhliin, jos vain saan lapsenvahdin niin lähden la oikein rellestämään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti