maanantai 1. kesäkuuta 2015

Edelleen rauhallista

Otin aikalisän tästä vauvakuumeilusta, mutta sunnuntaina nähty ystävän 2kk vanha ihana pikkuneiti ei auttanut asiaa. Siitä on jo reilu vuosi, kun oma lapsi oli niin pieni. Sen oikein tajusi kuinka iso neiti meillä jo on. Toisaalta varmistui se, että haluan kyllä vielä toisenkin lapsen. Haluan kokea uudestaan kaiken sen; raskauden, vauva-ajan, taaperovaiheen ja jopa synnytyksen. Synnytystä haluan odottaa uudestaan ilman sitä kamalaa pelkoa, tällä kertaa tietäisin vähän mitä odottaa enkä pelkäisi niin paljon kipua, koska tiedän mitä kestän ja tiedän miten lääkkeet toimii jne. Tilanteet tietenkin voivat muuttua, mutta ainakin on kokemusta siitä, miten kaikki toimii eikä kaikki ole uutta ja ihmeellistä ja pelottavaa.

Otin tavallaan aikalisän kuumeilusta, mutta vaan siinä mielessä, että en halua stressata asiasta. Tuntui, että ovisteistailu ja liika pähkäily vain sai kropan ja mielen entistä sekaisemmaksi ja stressaannuin vain lisää. Tällä hetkellä en edes tiedä mikä kp on menossa, ehkä jotain 15 päälle. Hieman olen koittanut omia haluja ja limoja esim seurailla, mutta mitään huomattavia ovisoireita ei ole ainakaan vielä ollut. Viime viikolla oli yhtenä päivänä jokin aivan kumma vuoto, tosin seksin jälkeen, että voi liittyä siihen jokin nirhauma tms. Puuhailtu on sillon kun tekee mieli enkä ole laskeskellut mitään kiertopäiviä. Näillä mennään nyt, katsotaan jos sitten kesän jälkeen alkaa tuntua, että tarvitaan jotain apuja, jos ei ole vielä mitään tapahtunut. Uskoisin kuitenkin, että tämä kevennysprojekti ja stressin vähentäminen auttavat tilannetta. Dieetti on sujunut hyvin. Ei ole mitään ylitsepääsemätöntä ollut. Hienosti olen pysynyt kurissa enkä ole syönyt mitään herkkuja. Vaa'alla en ole käynyt, joten en tiedä onko yhtään vielä pudonnut. Hyötyliikuntaa on ollut pyöräilyä ja ruohonleikkuuta esimerkiksi.

Kypsärin kävin tosiaan tekemässä perjantaina ja tänään sain jo spostin, että se on hyväksytty. Nyt odottelen enää gradun lausuntoa ja sitten kokonaisuusmerkintä syventävistä opinnoista ja valmistumispaperit hakuun. Toivon, että saisin ensi viikolla lausunnon, että ehtisi kaikki jutut ennen juhannusta.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti