keskiviikko 29. heinäkuuta 2015

:)

Kyllä se plussa on ja parissa päivässä vahvistunut. Eilen näkyi jo iltapissastakin. Ainoa mikä ehkä hieman mietityttää on se, että on tuo vielä hieman haalea siihen nähden, että on jo 15 päivää oviksesta (tuntemusten perusteella). Ihan vain siksi, että nuo davidin testit pitäisi olla herkimpiä mahdollisia. Toisaalta olen lukenut niistä paljon huonoja kokemuksia, että vähemmän herkät ovat näyttäneet aiemmin tummempaa viivaa eivätkä nuo ole myöskään tummuneet välttämättä koskaan. Toisaalta voihan se olla, että hedelmöittyminen on tapahtunut mahdollisimman myöhään (esim dpo 2 koska munasolu on vuorokauden elinkelpoinen) ja kiinnittyminen siitä viikon päästä, joten hormonia ei ole vielä montaa päivää edes ollut (la illan testi puhdas nega, toisaalta iltapissi ja ehkä 3h pidätys). Voi olla, että jo sunnuntain aamupissistä olisi jotain näkynyt. Maanantaina kuitenkin näkyi jo viiva ihan tihrustamatta ja huonossa vessan valossa. Tänään viiva oli jo tummunut vähän. Eiliseltä sitä en vielä odottanutkaan, koska hcg tuplaantuu yleensä parissa vuorokaudessa ja silloinkin yksilöllisesti. Jotain oireita on tullut. Rinnat ja nännit ovat vähän kipeytyneet ja vatsan jomotuksia on ollut, mutta ei vielä mitään mistä olisin arvannut ilman testejä. Miehelle en ole vielä kertonut. Ostin eilen apteekista digin ja ajattelin huomenna aamulla tehdä sen ja yllättää miehen. Mies on ollut joka aamu töissä noiden testailujeni aikaan enkä halua puhelimessa kertoa tällaisia uutisia ja toisaalta halusin nähdä, että viiva vahvistuu eikä ole kyse vain kemiallisesta. Huomenna miehellä pitäisi olla vapaapäivä ja on aamulla kotona. Jännä juttu, miten silloin ensimmäisellä kerralla kaikki oli niin jännittävää ja ihmeellistä. Nyt olen ollut niin kovin rauhallinen ja rento enkä ole hötkyillyt mitään. Tietenkin mietityttää juuri tuo haalea viiva, jos onkin kyse tuulimunasta tai kohdunulkoisesta tai on jotain muuta ongelmaa. Enkä tietenkään halua kokea keskenmenoa tai muutakaan ikävää, mutta samanlaista ahdistusta ja pelkoa ei ole kuin ekalla kerralla. Loppuun vielä kuva tämän aamun testistä. Kuvissa nuo viivat näyttävät aina haaleammilta.

3 kommenttia:

  1. Varovat mutta isot onnittelut! :) Ihanaa <3 Kyllä se siitä vahvistuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Toivotaan. Tässä juuri katselin viime raskauden alkuaikoja. Silloin oli megapitkät kierrot ja epäsäännölliset ja testasin varmaan viikkoa myöhemmin kuin nyt eikä tuollaisen liuskatestin viiva paljon tummempi ollut siinäkään vaiheessa ja digi kuitenkin näytti 2-3. Täytyy kyllä sanoa, että en ehkä enää noita davideja tilaisi, vaikka siis oon saanu niillä ihan puhtaita negojakin. On tuo vaan niin stressaavaa tuijotella noita hailuja viivoja.

      Poista
    2. Muistelisin että mullakin davidit toimivat huonoiten ja antoivat viimeisinä tasavahvat viivat. Ovat aikamoisia stressin aiheuttajia!

      Poista